sâmbătă, 16 ianuarie 2010

"De la musique avant toutes choses"

Mulţi dintre noi ne regăsim refugiul în muzică. Este o terapie de diferite ritmuri şi tipuri, ce are o varietate largă din care se poate alege. Fiecare alege ceea ce simte sau ce crede că simte, ce vede la alţii sau pur şi simplu nu aleg, se lasă aleşi. Totul durează până îţi dai seama ce este muzica. Fireşte, daca îţi dai seama... vreodată.
În momentele de tensiune, muzica mă ajută cel mai mult să mă relaxez, pentru că mă transpune într-o altă lume, care protejează şi care îţi pune zâmbetul pe buze de cele mai multe ori.
De când am intrat la facultate, sunt multe formaţii pe care le-am descoperit cu ajutorul prietenilor. Cele mai frapante dintre ele mi se par de departe Siddharta (Slovenia) şi Kent (Suedia). Aş putea recomanda câteva melodii de-ale celor două formaţii: Siddharta – Naiven Ples; Napoj; Male Roke; Kloner sau Brezokoff. Cei de la Kent, cu toate că nu înţeleg 99% din versuri, m-au prins. Au un stil nu ciudat... aparte. Printre melodiile preferate şi pe care le-aş recomanda „degustătorilor” de muzică, ar fi: LSD, Någon?; Våga Vara Rädd; Ingenting; Generation Ex sau Vy Från Ett Luftslott.
Cei de la Siddharta mi-au plăcut dinainte de a avea vreo noţiune de slovenă. Genul interpretat este hard-rock, şi cu toate că nu sunt un înfocat al rockului, îmi place.
Kent este o formaţie de gen rock/alternative/indie care pe mine m-a prins. Ca la multe alte formaţii, sursa de descoperire vine de la Dia. Este genul de formaţie pe care am descoperit-o în momentul de maximă plictiseală şi care are un farmec aparte. Sigur, pentru mine are un farmec aparte tot ce este legat de scandinavi, în speţă de danezi sau suedezi.
Muzică înainte de toate :)

Mnogi od nas nađemo utočište u muzici. To je terapija raznovrsnih ritama i tipova, koja sadrži veliku raznovrsnost iz koje možemo izabrati. Svaki izabere ono što oseća ili misli da oseća, ono što vidi kod drugih ili, prosto, ne bira, već je birao. Sve traja do momenta kad shvatiš šta znači muzika. Naravno... ako ikad shvatiš.
U momentima tenzije, muzika mi najviše pomaga da se opustim, jer me premesti u drugom svetu, koji štiti i koji ti više puta lepi osmeh na lice.
Otkad sam upisao fakultet, našao sam uz pomoć prijatelja mnogo formacija muzike. Među njima su najupadljivije formacije Sidarta (Slovenija) i Kent (Švedska). Mogao bih da preporučim nekoliko pesama Sidarte: "Naiven Ples"; "Napoj"; "Male Roke"; "Kloner" ili "Brezokoff". Kent mi se vrlo mnogo sviđa, iako ne razumem 99% reči... Među svojim omiljenim pesmama mogu da preporučim degustatorima muzike sledeće pesme: "LSD, Någon?"; "Våga Vara Rädd"; "Ingenting"; "Generation Ex" ili "Vy Från Ett Luftslott".
Voleo sam Sidartu pre nego što sam počeo da učim slovenački. Njihovi žanr je "hard-rock" i vrlo mi se dopada, iako nisam veliki fan ovog tipa muzike.
Kent je formacija tipa "rock/alterntative/indie" koji me je "obuhvatio". Kao i mnoge druge formacije muzike, izvor otkrivanja je Dija. Kent je tip formacije nađena u momentu najveće dosade, ali ima vrlo poseban šarm. Naravno, za mene ima poseban šarm sve ono što se tiče Skandinavaca, naročito Danaca i Sveđana.
Muizka pre svega :)

Un comentariu:

  1. Bună, Răzvan! Sunt Olivia, de la sârbă ca limba a treia (ne-am întâlnit la sărbătoarea de Sf. Sava) :)
    Am rămas plăcut surprinsă citind blogul tău, şi mai ales postarea aceasta. Pentru că noi, cei de la suedeză, am "crescut" cu Kent... Îţi recomand cu căldură albumul "Vappen och ammunition" ("Arme şi muniţie"), ţi-l pot trimite dacă doreşti. Uite, poţi asculta aici câteva piese de pe el:
    "Sundance kid" - http://www.trilulilu.ro/oli_via_ro/236a79bdcc42ba
    "De andra" - http://www.trilulilu.ro/oli_via_ro/f3efc3192f1e05
    "Pärlor" - http://www.trilulilu.ro/oli_via_ro/e20c0d264e3
    8e4
    "FF" - http://www.trilulilu.ro/oli_via_ro/7929f48ad44421
    "Duett" - http://www.trilulilu.ro/oli_via_ro/e70bb12ea91778
    Tu şi Dia sunteţi primii "non-suedezişti" pe care i-am cunoscut, care ascultă Kent :) Bravo!

    RăspundețiȘtergere